הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
wondermomperfectmom

אמא מושלמת זו לא אני!


חשוב לנו האמהות להבין, להיות מושלמות זו משימה כמעט בלתי אפשרית אבל אני מאמינה שכל אחת מאיתנו, בדרכה שלה, יכולה ותוכל להיות אמא טובה דיה.
לא ברור לי כל כך למה החלטתי להתחיל לכתוב בלוג... אבל זה היה דחף שלא ניתן היה להתעלם ממנו! כל כך הרבה דברים עוברים לי בראש בזמן האחרון (ומאחר ואני אוהבת שיש לי סדר בראש אחרת אני הולכת לאיבוד...) אז חשבתי שזו תהיה דרך טובה להתחיל...
אז בקצרה, אני ליאנה, בת 31, אמא לשתי בנות מקסימות, נטלינה וסופיה, בוגרת תואר שני בטיפול רגשי באמצעות אומנות פלסטית ובגדול, אני אישה שמנסה לשרוד בעולם הגדול שלנו.
אני חייבת להודות שלהיות אמא היה החלום שלי מאז שאני זוכרת את עצמי. אני הכי קטנה בבית והייתה לי ההזדמנות לגדול בסביבה של ילדים (אחיינים שלי...) ויחד עם כל המריבות, הבכי והעצבים, אהבתי את זה! ידעתי שיום יבוא ואני אהיה האמא הכי מושלמת .... אבל!!!! אז גדלתי, התבגרתי, התחתנתי, סיימתי שני תארים, ילדתי ילדה ראשונה, ילדה שניה ו... החיים לא ממש זרמו להם כמתוכנן... אני בטוחה שכמה מכם מכירים את זה! כן כן... עם הזמן גיליתי שאני לא היחידה שחוק מרפי רודף אחריה! מדהים!
אז אתם יודעים מה... הפסקתי לתכנן! אני זורמת עם החיים... ובינתיים... אני מנסה להנות מהרגעים הקטנים, מההצלחות ומהמתנות הקטנות של החיים. אני מאמינה שעוד יבוא יום והם יגדלו ויתנו משמעות והסבר הגיוני לכל המכשולים, הקשיים והתסכולים שאנחנו עוברים ואז.... ואז מה בעצם?!!! מה אם נהיה מבוגרים מדי? חולים מדי? עצובים מדי? אז אתם יודעים מה! לא! זו לא הדרך! צריך להנות מהחיים נקודה! להנות מכל יום כאילו אין מחר! הרגע הזה שהתינוק מחייך את החיוך הראשון לא יחזור... מילה ראשונה? צעד ראשון? חיבוק ראשון? לא ! ממש לא יחזור! אני הבטחתי לעצמי שאני אהנה מכל רגע ולא ארשה לחיים האלה להפיל אותי.. כי החיים קשים אבל אנחנו חזקים!
אז אמא מושלמת אולי אני לא... אבל אני בהחלט מאמינה שאני אמא טובה דיה! ידעתם שלפי ויניקוט (פסיכיאטר ילדים ופסיכואנלטיקאי מממשיכי פרויד) כאשר האמא מסוגלת לספק את צרכי התינוק, מבלי לשים את צרכיה לפני שלו, מתפתח אצל התינוק עצמי אמיתי שיעזור לו להתמודד עם המציאות בשלב מאוחר יותר. הרי אי אפשר לצפות מהאמא להיות מושלמת כל הזמן במיוחד לא עם הילד הראשון ?(עליו בדרך כלל אמא טריה עושה את כל הנסיונות ....) אז לפי ויניקוט, מתברר שהשגיאות שלנו כאמהות יכולות לתרום להתפתחותו הרגשית של תינוק (כמובן במידה מסוימת), ככה שהאמא, במיוחד בחודשים הראשונים לחיי התינוק, תנסה להראות לו שהיא דואגת לו, אכפת לה ממנו ומכילה אותו, למרות שלפעמים היא גם עשויה לגרום לו לתסכול אבל עם הזמן הוא ילמד שבסופו של דבר אמא תחזור להרגיע אותו.. וזה בעצם חשוב לנו האמהות להבין, להיות מושלמות זו משימה כמעט בלתי אפשרית אבל אני מאמינה שכל אחת מאיתנו, בדרכה שלה, יכולה ותוכל להיות אמא טובה דיה.
עד הפעם הבאה... שיהיה לכן סוף שבוע רגוע ונפלא!
 


מה דעתך על אמא מושלמת זו לא אני! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כוונדר_מאמ, אמא מושלמת