הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
טימפנומטריה

טימפנומטריה


טימפנומטריה

טימפנומטריה

 ישנן דרכים שונות לבדוק את איכות השמיעה שלנו. מדובר על שורה של בדיקות שיש לבצע, בגילאים מסוימים, בעיקר כשמדובר על ילדים קטנים או על מבוגרים, שייתכן ואיכות השמיעה שלהם התדרדרה. אחת הבדיקות האלה היא טימפנומטריה.בדיקת טימפנומטריה נקראת גם בדיקת היענות אקוסטית. מטרה לבדוק את התפקוד של האוזן התיכונה, קרי עור התוף ועצמות השמע. בעזרת בדיקה זו אפשר לדעת האם יש צורך להשתמש במכשיר שמיעה או במתקנים אחרים על מנת לשפר את איכות השמיעה.

תפקיד האוזן החיצוני, היא להעביר גלי קול ממקורות חיצוניים, לייצר רטט בעור התוף ובכך לאפשר לאוזן הפנימית לקבל את תנודות גלי הקול ולשמוע. ברגע שיש בעיה באוזן, אז צריך למצוא דרכים כיצד להתגבר עליה, אחרת המעבר של גלי הקול לא יתבצע בצורה נכונה, מה שעלול לגרום נזק בשמיעה.


כיצד מתבצעת הבדיקה

בדיקת טימפנומטריה, מבצצעת באמצעות מכשיר שבודק את תקינות האוזן התיכונה, מבלי שיש צורך בהיענות או תגובה של הנבדק. לכן גם אפשר לבצע את הבדיקה בכל גיל, ואכן נהוג לבצע אותה החל מגיל חצי שנה. במהלך הבדיקה, הרופא בודק את התנודתיות של עור התוף אל מול לחצי אוויר שונים שמופעלים על תעלת האוזן. במצב נורמאלי, תקין, בתגובה ללחץ האוויר עור התוף יפעל בקלות. אם יש בעיה בתנודתיות, כלומר אם היא לא קיימת, אז זה מלמד על בעיות באוזן התיכונה. אלה יכולות להיגרם כתוצאה מהצטברות נוזלים, דלקות, היעדר אוורור או נקב בעור התוף.

חשוב להדגיש, הבדיקה לא בוחנת את איכות השמיעה של הנבדק, אלא רק בוחנת אם יש בעיה ומה המקורה שלה. על מנת לבדוק האם קיימות בעיות שמיעה, אזי שיש לבצע בדיקות נוספות, משלימות. לכן הבדיקה איננה עומדת לבדה, אלא היא חלק ממספר בדיקות שיש לבצע באופן סדיר.

לא במקרה הבדיקה מתבצעת כבר מגיל צעיר, שכן הרבה מאוד ילדים מתמודדים עם נוזלים באוזניים ודלקות אשר גורמות לירידה זמנית בשמיעה. בדיקה מסוג זה, מאפשרת לאבחן את הבעיה ולדעת כיצד להתמודד איתה, אך חשוב מכך, לבחון האם היא משפיעה לטווח ארוך.


מה דעתך על טימפנומטריה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה