הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
chronicsyodrom

עייפות כרונית - איך מתמודדים עם זה ?!


ישנם המון אנשים שכל הזמן עייפים, קצת על העייפות ואיך מתמודדים איתה , מנקודת מבט אישית!

עייפות היא שם כולל לכמה סוגים של תחושות גופניות, או מנטליות שמעודדות את האדם למתן את פעילותו הפיזית והמנטלית, או להתארגן למעבר למצב של שינה. עייפות היא תחושת אי-נוחות שקשה לאפיין אותה במדויק אבל כן אפשר לנסות להתנער ממנה .

אחוזים קטנים מהאנשים נאלצים להתמודד עם בעיה קצת יותר מציקה , עייפות כרונית - עייפות ותשישות גבוהים , מלווה בבעיות שינה שמשפיעים על חיי היום .

שמי בן , אני בן 21.5 ומשאני זוכר את עצמי ילד קטן תמיד הייתי עייף , בבית ספר היסודי, בחטיבת הביניים ובתיכון תמיד הייתי נירדם בשיעורים ועייף בשעות הלימודים. עכשיו אני בצבא , וגם תכף לקראת סיום שירות של 3 שנים אני עדיין מרגיש אותו הדבר - עייף , גם שאני ישן 7 שעות ומעלה. הייתי במעבדת שינה ושם לא מצאו אצלי כלום , הכל תקין , השינה תקינה ואני ישן כמו שצריך . אז הלכתי לנוירולוג(רופא עצבים) שבדק אותי וראה את תוצאות בדיקת מעבדת השינה ואמר לי שכניראה שיש לי את תסמונת העייפות הכרונית ונתן לי כדורים עם מרשם.   התחלתי לקחת את הכדורים בתקווה שזה יעבור כי קשה לחיות עם העייפות הזאת . היא משפיעה גם על הסובבים אותי , על המשפחה , על החברה ועל החברים בגלל שהתסכול הזה והשאלה שכל הזמן עוברת לי בראש " איך זה שאני תמיד עייף גם שישנתי כמו שצריך?! " לא עוזב אותי ורק גורם לי לדיכאון. גם הכדורים לא עזרו לי. אז שמעתי מכל מיני אנשים ומאמרים שיש כדורים שהם טבעיים בעליי ויטמינים וצמחי מרפא שמעלימים את העייפות , גם את זה ניסיתי למשך תקופה ושום דבר.. במצב הבעייתי הזה הדבר היחיד שיכול לעזור לעצמך הוא עצמך בלבד! עדין אין טיפול אמיתי בתסמונת הזאת שניקראת עייפות כרוני וכל מה שמוכרים ומשווקים הוא לא באמת הטיפול לבעייה. הבעייה הגדולה היא שאנשים חושבים שבעזרתם כספם לקנות את התרופות ותוספי המזון האלו הכל ייפתר, אבל הכל עבודה בעיניים . אם נמשיך לחפש פתרון תרופתי/לא טבעי לבעיית העייפות לא נצליח לפתור אותה אף פעם . מניסיוני האישי ומכל מה שעברתי בכל השנים האחרונות הבנתי שצריך בעצם לשבור את השיגרה היום יומית , לשנות ולשדרג את היום-יום שלך . אם זה להתאמן בחדר כושר בסביבת אנשים כדי שהגוף יתעורר גם מפעילות הגופנית וגם מהאנשים שמסביב , אם זה לטייל עם חבר/ה או אפילו עם עצמך , ליצור דברים חדשים , לשיר , לצייר או כל דבר אחר שיכול להעסיק את המוח שלך ואת החשיבה שלך , אפילו לחשוב אם עצמך זה משהו שיכול להפעיל את הגוף. כל הדברים האלו ועוד יכולים להקל על תחושת העייפות שלך כי בסופו של דבר הכל בא מהמוח ואם נפעיל את המוח יותר ונעסיק את הגוף ואת הנפש פחות יהיה לנו את תחושת ההירדמות . בסופו של דבר שיעמום הוא הגורם הכי גדול בחיים שלנו לעייפות ולכן מומלץ להעסיק את עצמנו כמה שיותר במהלך היום ולא בהכרח בצורה פיזית קיצונית! ובשורה תחתונה אחרי כל זה אפשר להבין שאין טעם להוציא את כספינו על תרופות וכדומה כי בעצם ההרגלים שאנחנו יוצרים בחיים מביאים אותנו למצבים האלו ובגלל זה אנחנו צריכים לשנות את ההרגלים האלו ולחיות את החיים בצורה מעניינת כי החיים לא משעממים , ואנחנו , לא צריכים להיות עייפים תמיד !! :)

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על עייפות כרונית - איך מתמודדים עם זה ?! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כעייפות כרונית