הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
eat

איך לסגל הרגלי אכילה נכונים?


כולנו שמענו בהזדמנות זו או אחרת על חשיבותה של אכילה נכונה לבריאות גופנו. מסתבר שלא רק איכות המזון היא שקובעת, אלא גם ההקפדה על הרגלים נכונים של אכילה, שתייה, ובישול נכון. וכמו כל הרגל, גם את ההרגלים הללו רוכשים בבית מגיל צעיר, ואם לא היה לנו המזל הזה, נצטרך ללמוד אותם בעצמנו וליישם אותם באופן קבוע בעזרת כוח הרצון שלנו והשאיפה לנהל אורח חיים בריא.
אם באמת חשוב לנו להקפיד על אכילה נכונה, יש כמה דברים שנוכל לעשות שיעזרו לנו מאוד להתחיל בשגרה טובה יותר.

כמה עצות שיכולות להוות את הצעדים הראשונים שלכם לתזונה בריאה יותר והרגלי אכילה מסודרים וטובים:
  1. לפנות לתזונאית – אפשר כמובן להתחיל לבד, ללא עזרה של בעל מקצוע, אבל פגישה אחת לפחות עם תזונאית יכולה לעזור מאוד להבין כמה דברים: 
    האם משקלנו תקין? האם אנו אוכלים מספיק או יותר מידי? מה בריא לנו? 
    כמה קלוריות אנו צריכים לאכול ביום? 
    דיאטנית יכולה גם להתאים לנו תפריט דיאטה אישי שיסייע לנו לרזות ביעילות, מבלי להזיק לגופנו ומבלי לוותר על איכות חיים טובה.
  2. להכין תפריט קבוע – לאנשים רבים עוזר מאוד להכין תפריט אכילה קבוע, 
    גם אם הם אינם צריכים לרדת במשקל. התפריט כולל את המרכיבים של כל ארוחה, וכן את שעות הארוחות במהלך היום. מותר כמובן לחרוג מעט מן התפריט, אך הוא נותן מסגרת ברורה של מתי לאכול ואיזה מזון.
  3. לאכול בשעות קבועות – אכילה בשעות קבועות עוזרת לאנשים בזמן דיאטה לשמור על שגרת אכילה ולהחזיק מעמד בלי נשנושים בין הארוחות. ארוחות בשעות קבועות שומרות על מרווחים נכונים בין ארוחה לארוחה, וכך האוכל יכול להתעכל כראוי והקיבה מקבלת די מנוחה בין אכילה לאכילה.
  4. לשתות כל הזמן – שתייה מרובה חשובה מאוד לתהליכי חילוף חומרים, לניקוי הגוף מרעלים ולתפקוד מערכות הגוף. הקפידו על שתיית מים מבוקר ועד ערב.
  5. להצטייד נכון לקראת יום מחוץ לבית – אם אתם עובדים או לומדים מחוץ לבית, אין זו סיבה להרוס את שגרת האכילה שלכם. הצטיידות נכונה יכולה לפתור את בעיית הלוגיסטיקה: קחו עמכם צידנית קטנה ומלאו אותה בכריכים בריאים, ירקות ופירות ובקבוק מים צוננים. כך תוכלו להמשיך לאכול ולשתות במהלך היום גם כשאינכם בבית.
  6. ללמוד לבשל בריא – חשוב שהמזון שתאכלו יהיה כמה שיותר מזין, לכן אם אינכם בשלנים – למדו לבשל מזון בריא ומזין. אל תסתפקו באוכל מוכן וקנוי, אלא הכינו בעצמכם את המזון שלכם ממצרכים בסיסיים שניתן לרכוש בכל סופר: ירקות, בשר ודגים, אורז, ביצים, מוצרי חלב, קטניות ועוד. הכינו מזון מגוון ובשיטות בישול שונות, והשתדלו לוותר על טיגון בשמן עמוק.
  •  מי שרוצה לרדת במשקל ולשמור על התוצאה לטווח ארוך, רצוי שירשם למסגרת! הרזיה לבד לא קלה, ביחד הרבה יותר קל. קבוצה או צוות תומך שיכוון אתכם לעבר המטרה, יעודד ברגעי משבר, ויחזיר אתכם לתלם כל פעם מחדש, יהווה מסגרת אידאלית עבור מי שמעוניין לרזות. מסגרת על בסיס יומיומי, שבועי או תקופתי



מה דעתך על איך לסגל הרגלי אכילה נכונים? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת יאיר ב 13/01/2013 22:27צודק אבל התמונה של הפיצה גורמת לי לפצוח בבולמוס אכילה :)תגובה לתגובהבתגובה ליאיר מאת mychoice ב 15/01/2013 23:13 ( הפרופיל שלי ) מתנצל, הכוונה שלי הייתה הפוכה כמובן