הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ziyonut

שבעים פנים לתורת ישראל


אני מקבל על עצמי את תורת ישראל, שהיא נצר קיומנו כעם וכנר מאיר למסורת ערכית, תרבותית, לאומית ומעצבת. מה שאני לא מוכן לקבל מהתורה, זו את חשיבת הדוגמה צרת האופקים,שגורמת לשליטה באנשים שונים ומגוונים על מנת להגביל ולגרום להם לחיות בפחד.

בעולם המודרני, לכל אחד ואחת ישנה זכות בחירה. הזרמים ביהדות מאפשרים גם קידמה וסקאלה ענפה של ערכים מהם ניתן לאמץ אמונה לכל דיכפין.
אבל, הפלא ופלא. בצלמו של ה' , נבראו גם אנשים שונים מ"הנורמה המקובלת" וגם הם בני אנוש שאוהבים, צוחקים, בוכים,שמחים, עצובים, חייכנים, כועסים,נרגזים,מרגיזים,שלווים ואהובים.
גם הם מחפשים, סה"כ להיות מאושרים.
עוד הפתעה מבית היוצר של הקב"ה - כולנו אנשים שונים בטבעם, גם בתוך הסקטורים השונים בעם. יותר מיזה, במשפחות שלנו, אנו שונים. כל אחד ואחת עם דיעותיהם, אמונותיהם, נטיותיהם ובחירתם. אחרת, איזה שיעמום היה העולם הזה אם כולם היו דומים ???
על פי האמונה היהודית, כל אדם הוא "נר" . לכל אחד ואחת ישנה נשמה ,שיכולה להגיע לכל מקום לא תמיד מרצוננו.
עוד דבר שאני לא מוכן לקבל זו השנאה, הסלידה והזלזול של הקיצוניים מימין ומשמאל !  השכל, הערכים, המוסר,הצדק וההיגיון לא נמצאים תמיד בצד אחד.
אני חושב שכל אחד ואחת צריכים לעשות חשבון נפש עם עצמם , לעצור רגע ולחשוב ,לא כעדר , לא רק מאיפה שכואב לנו באופן אישי , אגוצנטרי או סקטוריאלי .
הגיע הזמן כבר להפסיק את שנאת החינם חסרת המעצורים הזו בתוך עמנו, כלפי מי ששונה מאיתנו ולא, לא רק כלפי הקהילה הגאה ! חייבים להפסיק עם הטירוף הזה !
אחד היעדים העיקריים של הציונות, היה ליצור חברת מופת במדינת העם היהודי שמגבשת כור היתוך ובתוכו ומורכב מחופש דת, חופש מדת, מושתת על יסודות חירות , צדק ושלום לאור חזונם של נביאי ישראל. בה הדרישה האמיתית של היהדות , היא לא רק פולחנית , אלא מוסרית וערכית.
שיוויון, אומר במהותו גם שאי אפשר לכפות, לא רק כפייה דתית, גם לא כפייה חילונית .
אבל לצערנו הרב, באף מדינה, מקום או יקום שיוויון לא יכול להתקיים תמיד באופן מוחלט, זו רק מילה סוציאליסטית יפה !
מדינת ישראל, היא מדינת לאום יהודית רב -תרבותית וטוב שכך. בתור מדינה שכזו בעולם המערבי, למרות השיוויון לא יכול להתקיים במלואו , אך עלינו לשאוף ולקדם ערכים בגבולות הצדק לכך.
יש לפחות 30 מדינות נוצריות בעולם , אולי יותר ?
יש אולי יותר מ- 20 מדינות מוסלמיות ?!
מדינה יהודית, יש רק אחת !
מדינת ישראל, על כל שלל יתרונותיה וחסרונותיה .
אם אנחנו , היהודים החילוניים, המסורתיים, הדתיים, החרדים, הגאים וכו' , לא נדע לשמור עליה. אף עם אחר, לא ישמור לנו עליה .
יהיו אולי כאלו שיקראו לזה , התייפייפות, התחסדות או נאיביות .
אני קורא לזה, ציונות !



 

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על שבעים פנים לתורת ישראל ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כישראל, ערכים, יהדות,שיוויון,יהדות, תורה,רוחניות,חברה