הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
comfy

המקלדת של קומפי


מכירים את המקלדת של קומפי זו שמלווה ומחנכת את הילדים של העשור האחרון? ברור שכן! קנינו אותה והנה הביקורת עליה.

 

קומפי החדשמכירים את המקלדת של קומפי זו שמלווה ומחנכת את הילדים של העשור האחרון? ברור שכן! קנינו אותה והנה הביקורת עליה.

אני מודה שאני לא חסיד של טרנדים וזה שלכולם יש חוץ ממני לא ממש מזיז לי. הפעם, חרגתי ממנהגי והחלפתי מתנה שביתי קיבלה ליום ההולדת, דובי שמספר סיפורים אולי נשמע רעיון טוב למתנה, אבל הרגשתי שהקטנה תמאס ביצור הפרוותי צ'יק צ'ק ותפנה את חיצי השעמום שלה בחזרה להוריה המותשים.

אז מה בעצם חיפשתי ?
בגדול, קצת שקט ונחת. וכשהבנתי שזה לא יקרה אז חיפשתי ביביסיטר דיגיטלי שירתק את הקטנה ואם אפשר ילמד אותה דבר או שתיים, מטלה לא קלה שכן הקטנה לא חסידת טלויזיה ודרישה לשיתוף והקשבה יכולה להתפרש כפעולה עויינת עם תרחיש ידוע מראש (מקבלת מה שהיא רוצה).

וכאן בעצם עלתה השאלה – מהו הצעצוע הלאומי שיכול לעניין ילדה ישראלית בת שנתיים עם קוצים בתחת וסקרנות ללא סוף והתשובה שקיבלתי היא "מה זאת אומרת? אין לכם קומפי?" – אז הלכתי וקניתי קומפי.

קומפי – המקלדת המגודלת הזו עם הכפתורים הצבעוניים ושפורפרת הטלפון האדומה – האריזה מבטיחה התקנה קלה USB  פשוט לחבר ולשחק – נהדר! אז קניתי את החבילה המשולבת 650 שקל ל7 משחקי קומפי ומקלדת עם 3 כיסויים שיתאימו לפעילויות השונות – ליוותה אותי הרגשת אופוריה של הנה מצאתי את הביביסיטר המושלם, גם משחק וגם חינוכי – איזה כיף לה! ... איזה כיף לי.
האמת שהרגשתי שזה קצת יקר... קצת מאוד... במיוחד אם מוצר ישראלי או אולי בגלל שהוא מוצר ישראלי... תמים לחשוב שפה נגמרו ההוצאות... איך אומרים פחחחחחח

כפריק מחשבים יש לנו 4 מחשבים, אחד נייח למשחקים, שני נייד של אשתי, שלישי נייד ללימודים ועבודה שלי, ורביעי נייד מהעבודה של אשתי.
עוד לפני ש"האוצר הטכנולוגי" הגיע החלטנו להקריב את המחשב הנייד של אשתי לטובת אושרה של הילדה ולהתקין עליו את הקומפי, פינקתי את הנייד באיחוי דיסק ופינוי זיכרון כדי לקבל את פני קומפי וחבריו.

קומפי קומפי, אבא איפה קומפי, קומפי קומפי X100
הילדה צודקת, אבא הבטיח קומפי ועשה מזה טראראם גדול אז למה המשיח עוד לא בא?

אז ככה, מה שאמור היה להיות פתרון חלומי קל להתקנה נהפך לסיוט לוגיסטי. מתברר ש... (כל אכזבה מתחילה כך) הקומפי לא יעבוד בלי הדיסק, והדיסק של הקומפי (צעדים ראשונים) לא עובד בלפטופ וגם לא במחשב הגדול ?! רק המחשב הנייד המשוכלל שקניתי ללימודים הצליח לעלות את הדיסק... אוקיי לא נורא אפשר להעתיק לדיסק ריק ולהפעיל – אז זהו שלא, יש הגנות, אחרי 5 דיסקים ריקים שהלכו לפח הרמתי ידיים.

חייבים למצוא פתרון להפעיל את הגזלן! הרי ההבטחה כבר ניתנה אי אפשר לסגת.
הנסיון השני היה להתקין על המחשב הנייח, זה שמיועד למשחקים עתירי גרפיקה, זה שמצליח לקרוא את הכל הדיסקים שהוכנסו לו עד היום... עד היום שקומפי בא הביתה, מתוך 7 דיסקים המחשב החזק קרא 3 והשתעל על האחרים ומה שכן עלה גרם לכרטיס מסך שלי לפתוח ספר היסטוריה כדי להבין מה זה הרזולוציה המסכנה הזו, עברתי למאחז האחרון המחשב הנייד שלי, מחשב חזק עם מסך קטן כזה שמתאים לי בול ללימודים, כל הדיסקים נקראו בהצלחה (תודה באמת) אבל מה אני אתן לילדה להסתכל במסך קטן כשבטח לכל הילדים בגן יש מסכי 50 אינץ' בסלון לקומפי שלהם – אם כבר ויתרתי על לפטופ יקר לטובת הטפיל, מה זה כבר מסך נוסף שהקטנה תסתכל על ג'אמפי ופילי ותעריץ אותם ב 22 אינצ' משלה?

קומפי וחברים

ועכשיו אחרי 800 שקל למסך + 650 שקל לקומפי ועוגמת הנפש בזה שלקחו לי את הלפטופ + 5 שעות מתכנת שניסה להיות איש ITוהאמין למה שרשום על האריזה – הקומפי עובד!

הילדה ישובה על כסא מול המסך החדש לוחצת על כפתורים צבעוניים ומקשקשת בטלפון אגב... זה לא טלפון זה סתם פלסטיק עם חורים – הוא גם לא מחובר עם חוט כמו בדגמים הקודמים זה כאילו טלפון אלחוטי או יותר נכון פלסטיק עם חורים ללא חוט – למה לבלבל את הילדים?! אי אפשר לתקוע רמקול קטן עם מקרופון ולעשות אינטרקציה אמיתית עם הלקוח ששילם מיטב כספו כדי לדבר עם חתיכת פלסטיק עם חורים?

ואם זה נשמע שאני מתלונן אז כן אני מתלונן.

אני לא יודע איפה ייצרו את הדיסקים האלו אבל השילוב של הגנה מפני העתקת דיסק + דיסקים מקוריים סוג ד' גורם לתסכול – שוב... אם המשחק חייב את הדיסק המקורי אז תשקיעו באיכות הדיסק, אחרת זה לא שווה.

ומה הסיפור עם הכיסוי פלסטיק תואם לכל משחק? רעיון יפה בתאוריה עם בעיה אחת - זה נופל בנגיעה קלה איך מצפים מילדה בת שנתיים לא להוריד אותו, ילדים סקרנים מטבעם האם היוצרים של קומפי באמת חשבו שילדים יתנו לכיסוי המסכן הזה לנוח על המקלדת האהובה שלהם... כן בטח...

מעבר לזה הייתי מציע למתכנתים של הקומפי להבא: אל תגעו לי בהגדרות של המסך – זו שיטה מיושנת ומעצבנת. תתמכו במה שמוגדר למשתמש למה להתקיל את כרטיס המסך בקושיות, מה עשה לכם ?

ולמה האנטיוירוס שלי (AVIRA) מזהה את המשחק של בייבי כוירוס? יכול להיות שהבעיה באנטיוירוס ובכל וכנראה זו אזעקת שווא ובכל זאת למה לא לבדוק עם האנטיוירוסים המובילים מה דעתם על המוצר לפני שמוציאים אותו?

חוץ מזה, שבניגוד לדגמים הקודמים כאן השפורפרת היא צעד אחורה בהסוואה – קוראים לזה "אלחוטי" בפועל בדגם הקודם השפורפרת דיברה והקשיבה... עכשיו היא רק מקשיבה... כמו שבלוק פלסטיק אדום יודע להקשיב השוס הוא שהפעם זה "אלחוטי"... האלו קומפי? קומפי? שומעים אותי? אתם עובדים עלי? האלו? האלו?

והמחיר... בשביל 650 שקל אפשר למצוא פתרון אלגנטי יותר מפלסטיק ששווה 50 שקל.
אני מבין ומעריך אנשי תוכנה במיוחד כי אני מהתחום אבל יש כמה "באגים" בחבילה שפוגעים בהנאה ובעבודה הקשה שאלו השקיעו וההרגשה הכללית שהמחיר לא משקף כדאיות המוצר.

מבחינת המשחקים עצמם אני שופט רק ע"פ ההנאה של הילדה ונראה שזו נהנת מכל רגע המשחק היחיד שמגיע עם החבילה הבסיסית בשם צעדים ראשונים בפירוש לא מספיק ונמאס על הילדה צ'יק צ'ק – טוב שיש את החבילה המוגדלת של ה 7 משחקים.

בשורה התחתונה זה מאוד קל להתלונן ולמצוא בעיות במוצר קיים – נכון שקשה להכנס לראש של הזעטוטים ולייצר משחק שירצה את כולם ועל זה מגיע להם כל הכבוד, אבל אפשר היה להשתדל יותר ולרצות גם את ההורים. זה לא 1998 ויש תחרות קשה על כיס ההורים, נכון שהיום קומפי היא המיינסטרים של המשחקים החינוכיים לילדים, אבל יש אלטרנטיבות גם זולות יותר ולא פחות מחנכות אני מקווה שהמוצר הבא של החברה יתן גם נחת להורים ולמחשבים בביתי.



מה דעתך על המקלדת של קומפי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת יוסי ב 28/12/2014 19:04לא מצליח להעלות את המיקלדת הדיסק הלך לי לאיבודתגובה לתגובהמאת אמא של ים ב 11/03/2013 13:40אז אני גם רכשתי לילדתי לפני שלוש וחצי שנים. ואני מכירה את קומפי כבר 20 שנה ותמיד הערצתי את התוכנה שלהם רק עכשיו אני מאוד מאוכזבת. קניתי מקלדת ו7 משחקים. לפני כמה ימים שידרגתי לwin 7 וכמובן שחמש nהמשחקים שנרכשו לפני שלוש שנים לא עולים רק השנים האחרונים. התמיכה שהייתה רק דרך איימיל היתה אומנם אדיבה אך בסוף התשובה הייתה לצערנו המשחקים ישנים. ישנים? לפני שלוש שנים? במקצועי אני מנהלת רשת וטכנאית מחשבים win 7 יש כבר ארבע שנים בשוק. אז איך בדיוק הדיסקים ישנים אולי התעוררות שלהם קצת איטית.. בקיצור התשובה הייתה שאני צריכה לשדרג את הדיסקים? מה זה לשדרג האם אני צריכה לקנות מחדש חמישה דיסקים שכול אחד עלה לי שמונים שקל. שרכשתי לפני שלוש שנים .זה ממש חוצפה. האם לא מגיע לי זיכוי על הדיסקים שהם מקורים? האם לקומפי אין שום אחריות ללקוחות שלה? תגובה לתגובהמאת אמא ב 21/05/2012 12:26הכותב צודק, המוצר עושה בעיות עם windows 7. אולי בעבר עבד יותר טוב על מערכות הפעלה ישנות התמיכה נוראית! לא ענו לנו, השארנו הודעה, כל מייל צריך לשלוח כמה פעמים כדי לקבל תגובה. גם דיסקים חדשים ששלחו לא עובדים. פשוט סיוט. והילד מתאכזב כל פעם מחדש. ממש עוגמת נפש. שעות שלמות שהלכו על נסיון לתקן את זה לשווא.תגובה לתגובהבתגובה לאמא מאת קארין ב 21/05/2012 12:35אמא שלום אנא צרי עמנו קשר ל 03-6446168 שלוחה 101 או 120 בשעות הבוקר ונשמח לעזור. המוצרים של קומפי אכן תומכים במערכת ההפעלה של ווינדווס 7 אך לעיתים צריכים עדכון. נשמח לעזור ולעמוד לרשתכם. יום נעים שירות הלקוחות של קומפימאת אורן ב 15/05/2012 10:44אני לא יודע מי אתה אך לי יש בבית כמה מוצרים של החברה ,היתה לי פעם אחת בעיה כתוצאה מהתקנה כפולה שלי והתמיכה שלהם היתה כלכך אדיבה ,נעימה ועזרו לי. ניסית לפנות לתמיכה שלהם? מוצרים טובים,מלמדים,נותנים כלים לילדים,מפתחים את הילדים וממליץ לכל הורה.תגובה לתגובהמאת אודליה ב 14/05/2012 17:46מוצר מדהים לילדים,שלושת ילדי גדלו וחלקם גודלים עם התוכנות והמוצרים של קומפי,התקנה מאוד פשוטה וכשפעם עשיתי טעות והסתבכתי קבלתי עזרה מלאה מהתמיכה שלהם.תגובה לתגובהמאת רחל ב 14/05/2012 15:52ממש לא ברורה לי הכתבה גידלתי 3 ילדים על ברכי קומפי והרביעי בדרך מוצר מנצח למשך כל כך הרבה שנים אולי מדובר בטעם וריח אבל אצלי הילדים נהנו מכל רגע כל הדיסקים עלו לי וההתקנה היתה לי ממש פשוטה (אף על פי שאני נכה טכנולוגית) כתבה לא קשורה למציאות תגובה לתגובהבתגובה לרחל מאת קארין ב 17/08/2012 10:19נוי!!!!
צור עמי קשר ב office@comfyland.com
הקומפי עולה על מחשב נייד - לעיתים מדובר בעניין של הגדרות בלבד.
יום מקסים
צוות קומפי
בתגובה לרחל מאת נוי ב 17/08/2012 10:14קניתי ב2 לאוגוסט ואני לא מצליחה להתקין בקיצור על הניד זה לא עולה זה מתקין רגיל אבל כשבאים להיכנס זה אומר להכניס את הדיסק המקורי בדקתי במחשב הנייח של אחי וזה עובד אבל ללכת לאחי בשביל משחק כול הזמן ??בתגובה לרחל מאת אוסנת ב 14/05/2012 17:45אני מסכימה איתך,שתי הבנות שלי נהנות מהמשחקים של קומפי,יש לי ילדה בת 3.5 וילדה בת 10 חודשים שכבר משחקת במשחקים שלהם,הם לומדים,מפתחים מיומנויות ןלבחור הממורמר אומר תפנה לתמיכה,יש להם שם ח'ברה ממש נחמדים.בתגובה לרחל מאת miketi ב 14/05/2012 16:11 ( הפרופיל שלי ) גם הילדה שלי אוהבת את קומפי הוא צבעוני וכייפי לילדים אחרי שמצליחים להפעיל אותו, אם היתה אפשרות להפעיל את המשחק בלי דיסק הייתי מעריץ ולא ממורמר עם 3 דיסקים מתוך 7 שפשוט לא עובדיםמאת יניב ב 14/05/2012 15:50לי יש מקלדת של קומפי ואני דווקא מאוד מרוצה,כל המשחקים עולים ,בלי שום בעיה ואני מאוד ממליץ :)תגובה לתגובהמאת גיא ב 30/04/2012 11:32מישהו יודע איך מפעילים קומפי בלי דיסק?תגובה לתגובהבתגובה לגיא מאת לא חכם גדול ב 12/08/2012 10:01יניב - שקרן או לא יודע אפשר בכמה דרכים אבל לא אפרט כי תחסמו
הייקרוני
בתגובה לגיא מאת גדי ב 24/07/2012 15:18תנסו ALCOGOL-120 או כל תוכנה אחרת (Daemon Tool...) שמדמה CD - על קומפי ישן עם LPT זוכר הפעלתי כל האימגי'ם ISO במקום דיסקים מקורייםבתגובה לגיא מאת יניב ב 14/05/2012 15:50אין אפשרות.

ידוע כמשחק צעדים ראשונים ,משחק הבית שלי, משחק פיתוח הדמיון, משחק חברים חדשים משחק חויה בצבעים, משחק השכונה שלי, משחק עולם החיות, קומפי מקלדת,משחק קומפי