הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
hapinness

כיצד להיות מאושרים?


תתחילו להעריך את החיים שלכם
בכל יום, חברות שונות, פרסומות מכל עבר, מנסות למכור לנו את האושר. השאלה "איך תהיה מאושר ושמח יותר?" מעסיקות את המוח המודרני לפעמים יותר מדי. יש ניסיון למכור לנו הצרכנים מעין תפיסה שאם נקנה יותר, נצרוך יותר או נתלבש כמו הדוגמנית בשלטי החולצות, אנחנו נהיה מסופקים ושמחים יותר, אבל מסתבר שהדברים האלה לא מקנים שמחה אמיתית לאורך זמן.

לפני זמן מה הייתי בהרצאה  בה דיברו, בין היתר, על מחקר שנעשה בישראל עם קבוצת אסירים בבית כלא, כחלק מטיפול פסיכולוגי. במחקר האסירים התבקשו לכתוב בסיום של כל יום עשרה דברים שקרו להם במהלך היום והם רוצים להגיד עליהם תודה. הדברים האלה יכולים להיות גם קטנים מאוד כמו "קמתי בהרגשה טובה", או "מישהו אמר לי משהו נחמד", את עשרת הדברים הם כתבו במחברת מיוחדת ומדי ערב עשו בדיוק את אותו הדבר, אך בכל יום יכתבו דברים אחרים בהתאם ליום שעבר עליהם. בתחילה המטלה הזו היתה לא פשוט עבורם, הם לא תמיד הצליחו למצוא עשרה דברים שונים לכתוב עליהם. אבל מיום ליום, לאט לאט, הם הצליחו לכתוב עשרה דברים שגרמו להם להרגיש טוב, ששימחו אותם, שהם מודים עליהם. החוקרים ראו שעם הטיפול, מצב האסירים השתפר והם ראו התקדמות מנטאלית משמעותית אצלם.
דייויד סטיינדל-רסט, נזיר בנדיקטי, שגם הרצה ב"TED" טוען אף הוא שיש קשר ישיר בין הכרת תודה של בני האדם לבין אושרם הפנימי. הוא אומר שאם נסתכל מסביב, נראה שהאנשים המאושרים הם בעצם אלה שממש חיים את הרגשת הכרת התודה באופן תמידי ולא רק מפעם לפעם.



מה למדנו כאן?
מסתבר שהכרת תודה משחקת תפקיד משמעותי באושר הפנימי שלנו. אדם שיודע להוקיר תודה על כך שיש לו קורת גג, משפחה, מצב כלכלי יציב, הוא אדם שמח יותר, ולא משנה מה המצב הכלכלי שלו, אם הוא עשיר או שאין לו יותר מדי.

העולם המודרני והניו מדיה שכוללת את הפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב והפרסומות, הוא עולם בו אנו חשופים בכל רגע נתון למצב שבו יש אנשים שלכאורה מצליחים יותר מאיתנו, יפים יותר מאיתנו ועשירים יותר מאיתנו. מטבע הדברים כאשר אנחנו משווים את עצמנו לאנשים שהם "מעלינו" אנחנו עשויים להפוך למדוכאים יותר, בדיוק בצורה הזו עולם הפרסום יוצר את הכסף שלו, מלגרום לנו לרכוש מוצרים או חוויות שיגרמו לנו להיות דומים יותר לאותם אנשים. אבל בפועל, האושר לא טמון שם אלא בתוכנו. ברגע שנשכיל להתבונן פנימה, אפילו לרשום לעצמנו חמישה או עשרה דברים בכל יום שעשו לנו טוב, לחשוב על דברים שיש לנו בחיים שאנחנו רוצים לומר עליהם תודה, אנחנו כבר נהיה שמחים יותר ובריאים יותר נפשית.
 


מה דעתך על כיצד להיות מאושרים? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת עמית ב 07/02/2018 15:02מקסים. מסכים עם כל מילה. עלינו לזכור תמיד להודות על מה שיש!תגובה לתגובה

ידוע כשמחה, אושר, סיפוק, בריאות, נפש, מאמר
נכתב ע"י Rakefet
בתאריך: 02/02/2018


1 מאמרים | 1736 כניסות
מאמר זה נקרא 1736 פעמים 1 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
56%
 השארת תֶּשֶׁר לRakefet
אפשרות ל"טיפ", תודה לך!
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!