הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
meretz2

הסיפור של מרצ


מרצ רואה עצמה כמפלגת שמאל ישראלית, שמקדמת זכויות אדם ואזרח, מדיניות כלכלית סוציאל דמוקרטית, התנגדות נחרצת להמשך הכיבוש ומתינות מדינית. מרצ דוגלת ומקדמת את ערכי השוויון, המוסר, הצדק והשלום ואינה מתביישת לומר בקול רם וברור דברים שאף מפלגה אחרת אינה מעזה לומר.
בשנת 1973 הקימה שולמית אלוני את מפלגת רצ. המפלגה חרטה על דגלה את הפרדת הדת מהמדינה ואת נושא זכויות האדם והאזרח. המפלגה נקראה גם "התנועה לזכויות האזרח". רצ פעלה כמפלגה עצמאית עד 1992 מלבד תקופה קצרה בה חברה ללובה אליאב ותקופה נוספת בה היתה חלק מסיעת המערך. בשנת 1992 חברה רצ למפלגות מפ"ם ושינוי. כך הוקמה מרצ. מאז ועד היום מרצ היא המפלגה החברתית הפעילה והחשובה ביותר בכנסת. חוק הדיור הציבורי הועבר בכנסת בהובלת ח"כ רן כהן, איש מר"צ. הח"כ הפעיל ביותר בוועדת הכספים במשך שנים רבות היה ח"כ חיים אורון (ג'ומס). שר החינוך הטוב ביותר שפעל בישראל אי פעם היה יוסי שריד, על כך מעידים כל ראשי הערים והמועצות שרבים מהם שייכים למפלגות אחרות. שולמית אלוני, מייסדת מרצ, היא אחת הנשים המרשימות והעקרוניות ביותר שידעה המערכת הפוליטית בישראל. בשנת 2000 זכתה אלוני בפרס ישראל בקטגוריה של תרומה לחברה. בין נימוקי השופטים נאמר כי הפרס ניתן לה בזכות "מאבקה על כבוד האדם וזכויותיו היסודיות והטבעיות, היותה פה לאזרח, מאבקה למען תיקון עוולות, הנפת דגל השוויון בין העמים והאמונות השונות בישראל והכבוד ההדדי". השופטים הוסיפו כי "רבים מן הנושאים שעליהם נאבקה אלוני בעוז כחלוצה לפני המחנה הפכו במרוצת השנים לנחלת הכלל, וכמה מהם אינם שנויים עוד במחלוקת".

ח"כ זהבה גלאון, העומדת כיום בראש מרצ, ממשיכה בדרכם של מייסדי התנועה בכל הקשור למאבק בלתי מתפשר בתחום זכויות האדם והאזרח, חירות, שוויון, צדק ושלום. בכנסת הנוכחית גלאון זכתה בתואר "מחוקקת מס' 1 למען נשים". חברי הכנסת הנוספים של מר"צ, אילן גילאון וניצן הורוביץ, פעילים בתחומים רבים ומגוונים כגון מנהל תקין ומאבק בשחיתות, חוקים למאבק באלימות נגד נשים, הבטחת ייצוג מגדרי, ביטול אפליה נגד הקהילה הגאה, רפואה ציבורית ועוד. מחקר של "המשמר החברתי" של הכנסת קבע כי "מרצ היא הסיעה שפעלה יותר מכל לקידום חקיקה חברתית".

 




מה דעתך על הסיפור של מרצ ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה