הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
rianun_nehiga

חוויות רענון הנהיגה


חוויות האלכימאית מהשתלמות רענון נהיגה. מה צריך לעבור כל נהג בישראל שמלאו לו חמש שנים על הכביש?

ביום הולדתי האחרון קיבלתי מתנה מיוחדת ממשרד הרישוי, ״הזמנה להשתלמות ברענון נהיגה״ לא ברור אם זה חובה ומה בכלל המטרה, טוב וכייף זה בטוח לא נשמע. משיחות עם מכריי הבנתי שמדובר בעונש חובה לכל נהג שמלאו לו חמש שנים שהוא בעל רישיון נהיגה. 

בלית ברירה השלמתי עם המציאות וטלפנתי להרשם ולשלם על ההשתלמות. במה זה כרוך? שאלתי ובתשובות הבאות נתקלתי:12 שעות לימוד המתחלקות לשלושה מפגשים בשעות הערב ותשלום אגרה בסך 212 ₪ בלבד כולל מע״מ.

מעבר לחובת הנוכחות בסוף ההשתלמות יש גם מבחן וחוברת למידה שלמה עם חוקים ותקנות חדשים שרצוי שידעו עליהם כמה שיותר נהגים.

החשבונית והזימון הגיעו בדואר ואני התייצבתי במרכז הלימוד ביום שנקבע בשעה שצוינה. טרטור ושינוי סדר היום, מי יקח את הנסיכה ואיך זה אפשרי שלא אראה אותה בשעה שאני חוזרת הביתה בשעה לא רגילה?

אל מרכז הלימוד להשתלמות מגיעים לא רק נהגים ל׳רענון נהיגה׳ אלא גם ל׳נהיגה מונעת׳ ועל זה נאמר, שבאמת לא נדע! לרגע חשבתי שהגעתי לעולם התחתון, כולם עוברים דרך אותו המשרד קבלה וכל כך שקוף רק מלהציץ בדמויות האנשים מי לקורס של הנקודות ואולי לא פעם ראשונה הגיע להשתלמות ב׳נהיגה מונעת׳ ובטוח לא ל׳רענון נהיגה׳, מי נהג תמים שיש לו רישיון חמש שנים ומניב הכנסות למשרד הרישוי.

פניי האדימו או הלבינו יותר ויותר, מנסה שלא להיות גזענית אך הנתונים היבשים על פני כמות הנוכחים רק דברו בפני עצמם, נשים נוהגות טוב יותר, אחרת מאיפה צצו כל כך הרבה גברים במרכז הלימודים של הנהיגה? הגברים, יש לציין נראו ובאמת בלי להעליב, מזכירים לי עבריינים ונראים מסוכנים לציבור.כל אחד גידל לעצמו זקן קטן, כיפה ואולי אפילו ציציות, כולם פתאום צדיקים תמימים כשמגיעים לקורס של הנקודות, "לא אשמתי" הם מספרים אחד לשני בזמן ההמתנה לרישום בתור, כמה נקודות ושפע תאונות נשמעו באוויר, היה קר בחוץ וגשם ירד, הישראלי המכוער יצא במלוא הדרו ולא התבייש לעשן במסדרונות. מגעיל כבר אמרתי? נחרדתי מהעונש שקיבלתי ולא מן ההשתלמות עצמה אלא מהצורך להיפגש עם הג'ונגל האמיתי של נהגי ישראלי שמביישים אותי כנהגת ואף מעט מאיימים שאולי אשקול לרדת מהכביש כי הם כבר מזמן תפסו בעלות, כמות הנקודות אינה מפחידה אותם, גם ככה המבחן בסוף קל מידי ועל הנוכחות חובה אין להם מגבלה של זמן או לו"ז צפוף, הם רגילים לטוס על הכביש במהירות שיא ולהיות עסוקים בלנהל את העולם בדרכם הייחודית.

אחרי שהשלמתי עם הנוכחים שנמצאים כמה כיתות לידי הגעתי אל כיתת ה"רענון נהיגה" אליו זומנתי,שמחתי לראות אנשים נורמליים, כאלה, פשוטים ורגילים כמוני, כמוכם, לא מאיימים, עסוקים בין המיילים של העבודה לבין הטלפונים על הסידור לילדים,מי עושה קניות ומה הילדים אוכלים, אחרים עסוקים בלהסביר למה לא יכולים להגיע לפגישת עבודה, כי יש להם השתלמות רענון נהיגה, ולא, זה לא הקורס של הנקודות הם מתנצלים בתקווה שיבינו לליבם.

המפגש הראשון של ההשתלמות עבר לי בהנאה מוחלטת, המנחה שהוא גם מורה נהיגה במקצועו דאג להעביר את החומר בצורה מעניינת, השתמש בשפע דוגמאות ממחישות, הסרטונים והמצגת שהוצגו בשיעור היו לחומר עזר ורק העשירו את המסר של היוזם לקורס המטעה הזה שנחשב כעונש אך עושה את העבודה. 

באופן אישי, למרות שאני נוהגת כל יום, למדתי שפע דברים חדשים, על רענון תקנות, על עבירות חמורות ומעבר לגודל הקנס וכמות הנקודות על ההשלכות והסיכונים שאנחנו לוקחים על עצמנו מידי יום כשאנחנו נוהגים, החלטה שלנו לחתוך או לעקוף, להאיץ ולא לבלום יכולה לעלות בחיים יקרים,שלנו עצמנו או של מי שנמצא איתנו על הכביש.

בזמן ההפסקה, הארוכה יש לציין, רציתי לצאת החוצה להתאורר ולהתרענן, אחרי דקות בודדות מצאתי את עצמי בורחת בחזרה לכיתה. העולם התחתון מהכיתות ליד בקורס של "נהיגה מונעת" יוצא להפסקות באותו הזמן, על להכין לעצמי שתיה חמה היה קשה לדבר, קודם כל הם הגברים, מתנפלים עלהקפה השחור,מערבבים בכלי עם הסוכר ואני רק רציתי תה, נקי אם אפשר.

לנשום אוויר לא ממש יכולתי, ירד גשם זלעפות ואנשי הנקודות חייבים את מנת הניקוטין, מה שלא מנע מהם להדליק סיגריה במסדרונות, כאילו ביציאה מהבניין, כאילו כל העשן המסריח לא נכנס בחזרה אלא מתאדה מעצמו באוויר ולא מפריע לנוכחים האחרים שאינם מעשנים. החלטתי שאני לא מתעסקת, אין עם מי לדבר וממי לבקש שיפסיקו לעשן, אני בודדה בינהם, חזרתי עם הזנב מקופל בין הרגליים, כוס תה מהולה בקפה ביד ויד שניה לכסות את הפה והאף רק לא לנשום עוד מרעל הנקודות שהם מפזרים פה סביב, העברתי גם את ההפסקה בכיתה "ממררת בבכי" של סמסים לבעלי כמה "מר עולמי" על כך שההפסקה כל כך ארוכה ושהמנחה יחזור כבר, ימשיך ללמד ואולי ישחרר אפילו מהר יותר.

כמה טעיתי כשהיתה לי תקוה שהמנחה ישחרר לפני השעה שנקבעה, ופה הוא לא מוותר ומושך עד הדקה האחרונה,הוא התנצל והבין לליבנו, אפילו סיפר על ילדיו שלו, אך הביקורות של משרד הרישוי מחייבות ללמד עד השעה 9 ואף אחד לא רוצה להסתבך ולהגיע לקורס הזה שוב, כולם נשארים, יושבים בשקט ולומדים.

עם יד על הלב, הקורס באמת היה מעניין, כמובן שאת החומר ניתן היה להעביר גם בשעה הכוללת שיחת הכרות זריזה עם הנוכחים בכיתה ויחד עם זאת ההשתלמות אשר "נמרחה" שלושה ימים שנראו לי ארוכים הצליחה לחלחל לתודעה על חשיבות שמירת המרחק, שמירת מהירות, על שימוש נכון במראות. היו גם כמה תמרורים חדשים שלא ידעתי על קיומם, תקנות חדשות שהופתעתי לגלות. גם המנחה ציין את חשיבות העירנות בנהיגה, בלי אלכוהול ואחרי שינה טובה. 

ביום האחרון של ההשתלמות ניגשים למבחן מסכם שבו יש לענות נכון על 15 שאלות מתוך 20. השאלות הן אמריקאיות ומתבססות על חומר הלימוד של ההשתלמות. לא קשה מידי, היו כמה שאלות קטנות של ידע חשוב וגם כמה שאלות טריקיות ואסוציאטיביות מאוד. בסה"כ מי שהקשיב והבין את הלוגיקה והמסר שמאחורי כל תקנה,איסור או תמרור יכול לעבור בקלות את המבחן בהצלחה.

את ההודעה על "עובר" או "נכשל" בבחינה מקבלים בדואר ואני זכיתי אפילו להודעת סמס שהגיעה יומיים לאחר סיום ההשתלמות שעברתי את ההשתלמות בהצלחה ונשמתי לרווחה. למי שאינו מצליח לעבור את המבחן ישנה אפשרות לגשת לשני מועדים נוספים ללא תשלום, ובאמת שכדאי ולא קשה לעבור את הבחינה אחרת צריך לעשות אתה השתלמות שוב.

 

לסיכום, החומר היה מעניין, המבחן היה קל ומוזר, בסה"כ להשתלמות עצמה הוקצה זמן רב מידי שניתן היה לקצר והכי חשוב היה לגלות מי נוהג איתנו על הכביש, להתעורר ולפקוח את העיניים ולראות שאנחנו לא לבד לרגע וגם אם יש פה מיליון נהגים מסוכנים עם שפע נקודות, גם הם בני אדם ולא רק חיות מנוקדות, אז אולי באמת שווה להשקיע מחשבה קטנה ולנהוג בזהירות,שנשאר על הכביש בריאים ושלמים ושכל נסיעה תהיה מהנה ויעילה והכי חשוב : בטוחה!



מה דעתך על חוויות רענון הנהיגה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת אברהם ב 08/09/2013 18:26אנה שלום, עברו כמה חודשים מההשתלמות שלך מקווה שאת עדין שומרת על הכללים של הנהיגה המונעת תזכירי המבחן של כולנו להגיע בשלום ליעד שלנו תוך התחשבות "בחברים" בכביש. שנה טובה וזהירה לכול החברים שלנו בכביש.תגובה לתגובהמאת להביור ב 17/02/2013 17:32 ( הפרופיל שלי ) אנה, הכוונה שלי הייתה שעד כמה שזכור לי (זה היה מזמן ואולי אני טועה) לא הבחנתי בהבדל בין המשתתפים בקורס לבין שאר האנשים שהכרתי - ואני מתכוון למה שנקרא אנשים סולידיים, לא מה שמכונה אספסוף. עם זאת, נתקלתי לא פעם באנשים "מחוייטים" שדיבורם צח אבל כשהם אוחזים בהגה משתחררת החיה שבהם. אגב, כתבתי שנעלבתי ולא התכוונתי ברצינות. אמנם צברתי בעבר הרחוק נקודות על שתיים או שלוש עברות לא חמורות אבל זה היה מזמן. אני מסכים אתך בהחלט שחובה על כולנו להיזהר ולקחת בחשבון את הסכנה מהתנהגות נהגים אחרים שאין לנו שליטה עליהם. קיימת גם בעיה עם מערכת אכיפת החוקים בישראל שטעונה שיפורים - כפי שאפשר בין היתר לשמוע ולקורא בפרסומי עמותת אור ירוק. המשיכי לכתוב, ואני מקווה שאת קוראת גם את הדעות שאני מפרסם סאתר.תגובה לתגובהמאת להביור ב 17/02/2013 13:11 ( הפרופיל שלי ) נהניתי מכתיבתך ומחוש ההומור, אבל ממש נעלבתי מהגדרת הסטראוטיפ של "אנשי הנקודות". גם אני בעוונותיי נתפסתי על עברות תנועה בשנותיי המרובות על הכביש. לא בסדר, אני מודה, ואני חרד ומודאג נוכח ריבוי התאונות ומשתדל כמיטב יכולתי לנהוג בזהירות. עם זאת אני לא מעשן, מתגלח יום יום, ויש אפילו אנשים שסבורים שאני מנומס. אגב, "אנשי הנקודות" להם חברתי נראו לי נורמטיבים ומייצגים חתך אופייני של האוכלוסיה. אכן רובם היו גברים אבל היו גם נשים ביניהם. זה היה בשנות השבעים של המאה הקודמת, כשעד כמה שזכור לי נשים היו מיעוט בקרב האוחזים בהגה.תגובה לתגובהבתגובה ללהביור מאת האלכימאית ב 17/02/2013 14:07 ( הפרופיל שלי ) להביור, צר לי ש"החתך האופייני באוכלוסיה" הם אנשי הנקודות מאחלת לך נהיגה בטוחה. דבר חשוב שלמדתי באותה השתלמות שעלי להזהר על הכביש מהנהגים סביבי, גם אם אני נוהגת בצורה כי נכונה, אני לעולם לא אוכל לדעת מה עובר על הנהג בנתיב לידי.מאת שירי ב 30/03/2012 12:11לאנה טישלר, מדוע את לא מגיבה את הקומנט של דויד ?תגובה לתגובהמאת דויד ב 24/03/2012 20:49לגבי ההודעה על "עובר" או "נכשל במבחן רענון נהיגה, כמה זמן לקבל בדואר? כי לא נתתי לה את מס הפלאפון שלי לכן לא אקבל תשובה בסמס. :-(תגובה לתגובה

ידוע כרענון נהיגה,נהיגה מונעת,הסבר על רענון נהיגה,משרד הרישוי