הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
wheyandcreatine

תוספי תזונה לפיתוח גוף, מה באמת צריך ומה חרטא?


אם נכנסתם לאתרים של פיתוח גוף בזמן האחרון, אתם בטח מבולבלים מה קורה פה. אבקות חלבון , גיינרים,שורפי שומן,תוספי אנרגיה, מחזקי מערכת חיסונית, קריאטין, שייקרים, שמייקרים ועוד מליון דברים שמנסים למכור לכם במינימום כמה מאות שקלים. אז מה האמת פה? מה אתם באמת צריכים כדי לפתח גוף?
התשובה כמו תמיד היא לא חד משמעית. אם אתם מפתחי גוף מקצועיים שמשתתפים או מתכוונים להשתתף בתחרויות ולהיות הרוני קולמן או הפיל היט הישראלי הבא אז חלק מהתוספים האלה יהיה רלוונטי לכם אבל אם אתם מפתחי גוף חובבים או כאלה שרק רוצים גוף יפה של דוגמן ולא חבית שרירים מהלכת אז רוב התוספים האלה מיותרים ואפילו מזיקים לטווח הארוך.
בואו נתחיל בזה שאם שומרים על תזונה בריאה ומתאמנים נכון במכון אז אפשר להסתדר בלי תוספי תזונה בכלל. הבעיה מתחילה  שבישראל כולנו חיים במירוץ: עבודה, לימודים, צבא, משפחה ואלף דברים ששואבים אנרגיה וזמן. צריך הרבה מאוד מחויבות ומשמעת כדי לאכול כל הזמן נכון ופה נכנסים תוספי התזונה.
אז איזה תוספי תזונה כן כדאי לקחת?
 תוספי תזונה לבניית גוף
אבקת חלבון Whey : תוסף התזונה מספר אחד בעולם מיוצר מחומר שנקרא מי גבינה ועושה את העבודה יפה מאוד. בתעשייה הזאת יש הרבה חארטות אז בוא נסדר קצת את העובדות בלי לברבר יותר מדי ביולוגית.
חלבון הוא מה שבונה את השריר, נקודה. לכל חלבון בטבע יש ערך ביולוגי שמשקף כמה החלבון נקלט בגוף בצורה יעילה. לפני ארבעים, חמישים שנה החלבון עם הערך הביולוגי הגבוה ביותר הידוע היה חלבון ביצה  (זאת הסיבה שברוקי שצולם ב1976 סילבסטר סטאלון פותח את הבוקר בפירוק ביצים)


כיום ב2014 החלבון עם הערך הביולוגי הגבוה ביותר הוא אבקת חלבון Whey  מי גבינה. הרבה יותר מחלב, ביצים, דגים או עוף. ומה שטוב באבקה הזאת שאפשר לקחת אותה לבית הספר, למכון, לצבא ולכל מקום אחר בלי שהיא תתקלקל. אפשר להוסיף לה וניל, קקאו, חלב, שוקות קפה נמס והרבה מרכיבים טעימים אחרים שמתאימים אותה להעדפות של כל אחד.
אם אתם אלרגים ללקטוז אז תקחו  Whey Isolated שזאת אבקה שעברה תהליך סינון כדי להוציא ממנה שומן ולקטוז.
איזו אבקת חלבון Whey  לקנות? פה מתחילה הקונספירציה הגדולה של חברות תוספי התזונה. אם קראתם פעם תיאור של אבקת חלבון בטח נתקלתם בכל מיני הסברים על חומצות האמינו מסועפות ואנטי קטבוליים שמצילים את השרירים שלכם מהתרסקות אחרי כל אימון. אבל האמת היא שזה משחק של מיתוג. רוב אבקות החלבון בחוץ עושות את אותה עבודה ואין הבדל בין אבקה שעולה ארבע מאות שקל לאבקה במבצע שעולה מאתיים שקל. חברות תוספי המזון יודעות שאפשר למכור כל חארטה למי שרוצה לפתח גוף כמו שחברות הקוסמטיקה יודעות שאפשר למכור קרם לחות בחמש מאות שקל לאישה שלא רוצה קמטים.
בישראל אבקות החלבון יקרות לפעמים פי שלושה ממחירם בארה"ב ובהרבה מקרים קנייה של אבקת חלבון מארה"ב כולל משלוח תהיה הרבה יותר זולה מקנייה בארץ:
http://goo.gl/Ff0kyn
כמה אבקת חלבון לקחת ומתי? תלוי עד כמה התפריט שלכם מאוזן. אם אתם אוכלים נכון ובריא אז סקופ אחד של חלבון (כף שמגיעה באריזה) אחרי אימון היא בהחלט מספקת. אם אתם לא כל כך אוכלים בריא ולא צורכים מספיק חלבוניםאז עדיף לקחת סקופ אחד ביום בשעה קבועה.
תוסף התזונה השני שיכול לעשות פלאים לפיתוח הגוף שלכם הוא קריאטין.
קריאטין הוא כמו סטרואידים בגרסת לייט. רק שהוא נבדק מחקרית (יותר מכל תוסף מזון אחר בהיסטוריה) ופעם אחר פעם גילו החוקרים שהוא מוסיף מסת שריר ומחזק את הגוף בלי לגרום לנזקים. אחרי יותר משלוש עשרה שנים יש חוקרים שמייחסים לקריאטין יכולת האטת זקנה – אנטי אייגינג ושיקום התאים במוח. קריאטין הוא לא חומר זר לגוף. הוא נמצא בגוף בצורה טבעית, הוא נמצא במוצרי מזון כמו בשר והתוסף רק מחזק אותו.
איזה סוג של קריאטין לקחת? מאז שהקריאטין נהפך כל כך פופולארי קמו בשוק מוצרי קריאטין יקרים מאוד שמבטיחים ניסים ונפלאות  מתערובת של הקריאטין עם כל מיני צמחים וחמצות אמינו אבל האמת היא שהקריאטין היעיל ביותר הוא גם הזול ביותר – קריאטין מונוהיידרט שקופסא שלו עולה בסביבות המאה חמישים ₪ ומספיקה ליותר מחצי שנה. כל התערובות האחרות הן מוצרים מסחריים שמטרתם להוציא עוד כסף מהלקוח. דבר נוסף שחשוב לזכור, תמיד תיקחו קריאטין בצורת אבקה ולא בצורת טבליות או קריאטין נוזלי.
מתי לקחת? דעות המומחים חלוקות. יש שאומרים קח לפני האימון וככה תזכה לכוח משופר שיביא ליותר תוצאות ויש שאומרים קח אחרי האימון וככה תזכה להתאוששות מהירה יותר של השרירים. התשובה היא להבין שאת/ה יחודיים וכל אחד צריך להתנסות עם הגוף שלו ולהחליט מה מתאים לו. חשוב לקחת את הקריאטין עם הרבה מים כי חלק גדול מהפעילות שלו היא סיפוח מים לשרירים.
כמה לקחת? בעבר השיטה הפופולארית ללקיחת קריאטין היתה "העמסה"  של  20 גרם ביום למשך שבוע, כמה שבועות של חמש גרם ביום ואז כמה שבועות חופש מקריאטין וחוזרים על הכל מהתחלה. היום המומחים ממליצים על לקיחה של 3-5 גרם קריאטין ביום.  אין צורך לעשות הפסקה ארוכה של כמה שבועות מקריאטין אבל פה ושם כן מומלץ לקחת כמה ימים חופש מהתוסף.
קריאטין מפתח כוח ושרירים
 אם יש לכם שאלות נוספות על מוצרי תזונה או אימון בכלל, אתם מוזמנים לכתוב אותם פה ותרגישו חופשי גם לשתף בפייסבוק ולמנוע מהחברים שלכם לבזבז ים כסף על מוצרים שהם לא באמת צריכים.


מה דעתך על תוספי תזונה לפיתוח גוף, מה באמת צריך ומה חרטא? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת איליי ב 30/01/2017 18:21רציתי לשאול איך משתמשים בקריאטין? פשוט אוכלים את האבקה או מה?תגובה לתגובהמאת חן ב 12/01/2016 13:20שלום, יש לי שאלה: האם נטילת הורמון גדילה (כמו זה שנמכר באתרי אינטרנט שונים) יכול להוסיף לקומתו של אדם בן 40? תודה. תגובה לתגובהבתגובה לחן מאת mentalfire ב 04/02/2016 12:46 ( הפרופיל שלי ) נטילת הורמון גדילה בגיל 40 לא תעשה אותך גבוה יותר כי מערכת השלד מסיימת את הצמיחה אצל רוב האנשים עד גיל 21. מפתחי גוף משתמשים בהורמון על מנת לפתח שרירים אולם יש לחומרים הנ"ל תופעות לוואי קשות ואסור בשום פנים להשתמש בהם ללא הנחייה של רופא מומחה בנושר. מאת עוזי ב 27/01/2015 14:38שלום, תודה על ההסבר! שאלה: אם כך, האם זה בסדר לקחת כפית קריאטין לפני אימון (4 פעמים בשבוע)? באופן קבוע ולאורך זמן? אני ממש מרגיש שהקריאטין עוזר (אנרגיה וכוח). אני לוקח כבר שלושה חודשים רצוף (כאמור - 4 פעמים בשבוע). תגובה לתגובהמאת גיא ב 24/12/2014 08:32כשאני לא מתאמן אני גם צריך לקחת קריאטין? תגובה לתגובהבתגובה לגיא מאת mentalfire ב 31/12/2014 12:40 ( הפרופיל שלי ) קיאטין יכול לשפר גם תפקודים בריאותיים ויכולות חשיבה. תנסה מינון נמוך ותראה אם מתאים לך/מאת DoovDevan ב 07/11/2014 19:45 ( הפרופיל שלי ) תודה על הפרסום תגובה לתגובהבתגובה לDoovDevan מאת mentalfire ב 31/12/2014 12:41 ( הפרופיל שלי ) תודה על הפירגוןמאת דימה ב 30/10/2014 14:47יש preworkout שנקרא Jack-3D אני שומע עליו הרבה המלצות שהוא אפילו יותר טוב מקריאטין ואנשים מצליחים להגביר את הכוח שלהם בלפעמים שליש. כדאי להשתמש בו ואיפה אפשר להשיג אותו בארץ?תגובה לתגובהבתגובה לדימה מאת mentalfire ב 31/10/2014 12:22 ( הפרופיל שלי ) Jack3d היה תוסף מאוד פופולארי לפני כמה שנים. בעיקר בגלל חומר בשם DMAA שהמפתחים שלו USP LABS שילבו בפורמולה. ה DMAA מתפקד כממריץ ואכן הוא נתן אנרגיה והגביר כוח. הבעיה שהוא גם מעלה את לחץ הדם ואת קצב פעימות הלב ואחרי כמה מקרים של מוות, שבץ והתקפי לב שנקשרו בפורמולה החליטו להוציא את החומר הזה מחוץ לחוק וכל הקופסאות נאספו מהמדפים והושמדו. מה שמוכרים היום זה פורמולה חדשה שאין בה כמובן את ה DMAA והיא מורכבת בעיקר מקריאטין מונוהיידרט וקפאין. בעיניי זה בזבוז כסף לקנות את זה. אבל אם אתה מתעקש אז עדיף שתקנה מחו"ל בחנות כמו אמזון http://goo.gl/8AN4GJ ולא מאיזה סוחר נידח באיביי.מאת Mods5@walla.con ב 29/10/2014 05:23 ( קישור לאתר שלי ) כדאי לנסות פרוטאין שהוא לא whey? מסויה או קזאין? אני רואה בתפריטים של מפתחי גוף שהרבה מהם מערבבים כמה סוגים. תגובה לתגובהבתגובה לMods5@walla.con מאת mentalfire ב 29/10/2014 15:34 ( הפרופיל שלי ) מפתחי גוף מקצועיים צריכים חלבון איכותי ממקורות רבים והם גם אוהבים לעשות פרסומת טובה לספונסרים שלהם שהם יצרני האבקות. לאדם רגיל שאיננו מפתח גוף מקצועי אין צורך בגיוון וכמות כזאת של אבקות. תאכל בריא ותתאמן נכון ועם מספיק סבלנות, תראה תוצאות.מאת ירון ב 08/10/2014 00:32מה לגבי הוספה של פרוקטוז או סוכר לקריאטין? אומרים שזה נותן פוש לאינסולין והקריאטין נספג טוב יותרתגובה לתגובהבתגובה לירון מאת mentalfire ב 08/10/2014 09:07 ( הפרופיל שלי ) סוכרים שונים אכן נותנים פוש לאינסולין ובכך מחזקים את פעולת הקריאטין, אבל המחקרים האחרונים בתחום מראים כי גם נטילת חלבונים עם קריאטין יוצרת את אותו אפקט בלי צורך להכניס לגוף סוכר מיותר.

ידוע כאיך לקחת קריאטין, איך לקחת חלבון, פיתוח גוף, איזה תוספי תזונה לקחתת